Opět zpět/hodnocení zimy/sezóna 2015/novinky

13.06.2015 08:57

Ahoj palmaři a další fanatici do exotického rostlinstva. :)

Po opravdu dlooouhé době jsem si našel čas a koukl na webovky. Během zimy moc času nebylo a ani nebyl důvod o něčem novém psát, protože letošní zima se nesla spíše ve smutném duchu. Ale prázdniny jsou nyní za dveřmi, sezóna 2015 už dávno začala, venku všechno kvete a roste a náhle naskákalo mnoho důvodů, proč se opět pustit do psaní. 

Ale nejprve bych chtěl začít tím, co se všechno přihodilo během zimy. 

Zima 2014/2015 

Zima 2014/2015 nebyla nějak mrazivá, moc jsem teplotu nehlídal, ale teplota nespadla pod -10 °C. Letošní zimu jsem jsem hlavně podcenil v době, kdy rostliny zazimovat. Nechtěl jsem rostliny cpát do sklepa hned, když začalo mrznout, hlídal jsem dny kdy hrozil podles noční teploty pod -5 °C, ale během zimy jsme na víkend odjeli mimo domov a to byla zrovna doba, kdy noční teplota spadla na -7/-8 °C a to některé z rostlin už nezvládly. Nejprve chci napsat, že jsem venku měl už jenom všechny velké rostliny: datlovník kanárský, Trachycarpus fortunei, Yucca elephantipes a Chamaerops humilis, všechny malé rostliny, semenáče atd... jsem zimoval postupně, kdy během noci klesala teplota hlouběji pod 0. A z těchto čtyř velkých rostlin jsem přišel o tři a to o palmy. Ironií je, že Yucca, která je původem z teplejších oblastí, než T. fortunei zimu vzládla bez nějakého poškození (jedna z "hlav" nahnila ale už i z tohoto místa začíná růst). Momentálně ještě doufám v záchranu Ch. humilis, před 4 dny jsem jej seřízl, tak uvidím jak se s tím popere. Zimování také nezvládl Phoenix roebelenii. Během zimy více méně několikrát pořádně přeschl a následné vyšší množství zálivky nezvládl. U banánovníků jsem přišel o velkého E. ventricosum "maurelii", který zřejmě také umrzl, naštěstí ostatní banánovníky se mi podařilo zachránit. Bledě to vypadalo s Musa sikkimensis, ale i ten se nakonec z toho dostal. Je pravda, že je asi o polovinu menší, ale žije a to je hlavní.

No, tahle zima bylo pro mě ponaučením: rostliny je lepší zazimovat dříve, než později. U těch více háklivých na zálivku dodržovat zásadu "Méně znamená více".

Sezóna 2015

Sezóna 2015 začala velice dobře. Aktuální dny lze popsat třemi slovy: horko, slunečno a sucho. Teplota stoupá nad 30 °C. Mnohé rostliny mají zatím nejlepší přírůstky. Největším rychlíkem z palem je asi T. fortunei "Naini Tal", ihned a ním W. filifera. Velice mě překvapil i fíkovník, udělal kupu listů a nasadil i nějaké plody, takže snad z toho konečně něco bude. Olivovníky nasadili i letos hromadu květů, eukalyptus dostal nový, větší kvetináč a z půl metrového chcípáčka je už metrový fešák, strelitzie dělá již druhý list, citrusy dostaly nové květináče, tak doufám, že i ti příští rok nasadí nějaký plod, překvapil i citronečník, zimu zvládl na jedničku. V poslední řadě nesmím zapomanout na banánovníky. Letos do banánového záhonku přibyly dva kousky Musa sp. Helen´s Hybrid a Musa cheesmanii. 

Novinky

Zatím mám několik plánů na úpravu webu. Prvně bych chtěl začít s úpravou článků a veškerého textu na webu, přidat několik nových sekcí, zlepšit přehlednost a nějaké další změny. :)

Na závěr bych Vás chtěl přivítat v nové sezóně 2015 a hlavně, ať to roste. :)

 

Zpět

Kontakt

JihoMoravskéPalmy

 

 

© 2015 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode